En dos svenska till Salla

"Här!" säger min mamma (Gunilla) och håller fram en tub. "Vah?" "Smörj ansiktet." Mitt ansikte var verkligen torrt. Jag har en veckas höstlov och är hemma i Koskö. Min pappa har fiskat fiskar alltså. Abborre, sik, strömming, gädda, lax, braxen, lake (till fammo Märta). Kanske fisk hela veckan då. Men vi gillar ju fisk så att. Idag åt vi av mommos fisksoppa på abborre och sen av laxen från igår. Intressant läsning, hm. Denna kväll har vi ätit en massa fett, kakan var den fettigaste ever, som smör. Alltså, 13 oktober är mammas födelsedag. Hon hade släktkalas. Helt najs. Jag lekte kurragömma med Amanda och Angelina, det var kanske höjdpunkten. Förr var det mycket lättare att hitta gömställen. Fast vårt hus kanske ändå aldrig har varit så kurragömmavänligt..? Ett bra gömställe hittade jag i alla fall, och det var ett helt nytt. Men jag tänker inte avslöja var.

Kommentarer
Postat av: Benna

JAA! Fisk som e så intressant, å nu e ja allvarli.. Mera sånt tack! :D

2009-10-14 @ 12:03:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0