Snickers var min trøst

En gång har jag længtat hem måste jag erkænna. Det var førra lørdagen. Jag var på glaciærvandring i Jotunheimen. Høga berg med vattenfall och smæltvattenbæckar, vackra blommor. Det var mæktigt. Men till saken hør att vi vandrade med synnerligen høgt tempo 8h i stræck med några minimala pauser. Det regnade de førasta 6 timmarna, så mina jeans var genomvåta. Vinden var inte skøn. Jag halkade fram øver snø och hala stenar. Ett tag funderade jag på att lægga mig ner och dø i bitterhet och vredesmod och hoppas på att Herren ændå tar mig hem. "Går de grei, Sandra?" frågade folk med jæmna mellanrum. "Ja, kjempefint!" svarade jag med ett leende. Man kan ju inte visa sig svag. Finland, mitt kæra fosterland! ÅÅh vad jag saknade Østerbottens platta landskap!

Kommentarer
Postat av: Iddoboy

snart kommer du hem. Vilken glädje i mitt liv.

2009-07-25 @ 21:12:12
Postat av: Fia

wow. ytterst underhållande läsning och fiffigt språk. welcome back to the plain fields and the home of the kranks.

2009-07-28 @ 13:03:35
Postat av: Fia

och jaa, snickers är en hemskt bra tröst. i nöden slinker det lätt ner 5 men tack gud för en gnutta självbehärskning.

2009-07-28 @ 13:04:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0