Jag lever flott

Detta ær den fjærde veckan i Norge, tredje jag arbetar. Fattar inte hur jag kunde hamna hær, i ett annat liv. Men det går greit. Norska, så løjlit med två svenska språk. De ær ju så lika. Ibland mærker jag inte att folk talar svenska med mig å jag kør på med min svensknorska.

Det ær så fantastiskt med t-banen, trikken och alla bussar som går hela tiden, smart Oslo. Jag tror jag trivs rætt bra. Det dåliga med Norge ær: juicen (den smakar flera veckor gammalt, åtminstone de tre olika sorter jag drukkit), brødet (skarpt, eftersom de inte sæljer det i slutna påsar), glassen (innehåller otroligt många E och ær inte god) och lunchen (består av en smørgås). Men det ær ju småsaker. Ha det!

Kommentarer
Postat av: Ida

oj santtu. Jag sku no vill vet va som händer i ditt liv. Ett mail kanske? :) Tänk att vi liksom int träffas. Det är mycket udda. Jag har sommarlov nu. Efter en månad av läger och konferenser. Det har varit helnajs.

2009-07-02 @ 21:44:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0