Jag har tältat

Egentligen var det ganska bekvämt. Jag hade gott om utrymme och kudden var bra. Flera gånger trodde jag att det regnade fast himlen var typ molnfri då jag gick in i tältet. Jag var verkligen trött men orkade ändå sticka ut huvudet och kolla. Nej, inget regn. Det var hundratals flugor som föll ner och flög upp mellan inner- och yttertältet i en evig cykel. Då hörde jag också surret. Som tur hade jag med mig väckarklockan som jag placerade vid huvudet. Då hördes regnet mindre. Men sen började alla byns hundar skälla och en grävmaskin gräva. Eftersom jag var trött somnade jag säkert efter någon timme, men vaknade oräkneliga gånger. Naturen är alltid vaken. Det är nog meningen att man ska sova i hus.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0