Detta välstånd

Jag är inte värdig. Jag är inte värd allt detta. Jag vill ge bort allt jag äger och har. Men det är något som säger mig att det inte skulle fungera.

Jag vet. Jag vet ganska mycket. Jag hade ju förstått dethär. Materiella saker är ingenting värt. Men ändå låter jag mig luras in i det. Och ja, visst, jag kan också bli besviken. Jag är besviken på andras prioriteringar. Jag försöker i alla fall.

Ååhnej, jag orkar inte ta på mig andras ansvar. Det räcker med det egna. Det finns svältande människor påriktigt, och det hänger ihop med att vi överkonsummerar riktigt äckligt mycket. Naturen, säger jag. För människornas skull, öppna ögonen.

Kommentarer
Postat av: hanna

vi borde samlas och diskutera. hörde om en kille i sverige som protesterade mot denna äckliga väst värld genom att sova i tält ett helt år, och gick med samma kläder hela tiden. precis som dom, och vi kunde göra nånting för att förbättra nånting men ändå gör vi inget.allt vad ni gör mot en av dessa mina minsta det har ni gjort mot mej säger ju jesus, och huuh det är ju inte en speciellt trevlig tanke, eller?

2007-09-30 @ 10:15:07
Postat av: sandra

Fantastiskt. Han har tänkt. Det glädjer mig.
Precis. Snart är tiden kommen.

2007-10-03 @ 13:27:51
Postat av: hans

du ska nog me till youth. kom bara ihåg att sista anmälningsdagen e imorgon sönda. sådeså

2007-10-13 @ 11:00:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0